آرشیو برای: "اسفند 1396, 09"

حدیث

فاطمه(س)برگزیده خداوند خطیب بغدادی ضمن اشاره به معراج پیامبر(ص) از آن حضرت چنین روایت کرده که فرمود: همان شب که مرا به آسمان بردند دیدم که بر درب بهشت چنین نوشته بود: «لا إله إلّا الله،محمّد رسول الله،علیٌّ حبیبُ الله،و الحسنُ و الحسینُ صَفوةُ… بیشتر »

حدیث

فاطمه(س)برتر از اسمانها و زمین و در حدیثی دیگر درباره خلقت حضرت فاطمه (س) فرمود: پس خداوند از نور دخترم فاطمه (س) آسمان‌ها و زمین را آفرید، پس آسمان‌ها و زمین از نور دخترم فاطمه (س) است و نور دخترم فاطمه (س) از نور پروردگار است و دخترم فاطمه (س) برتر از… بیشتر »

حدیث

فاطمه(س)مایه سرور پیامبر(ص) امام حسین (ع) از پیامبر(ص) روایت کرده است که فرمود: فاطمةُ بَهجَةُ قلبی و إبناها ثَمَرةُ فُؤادی و بَعلُها نورُ بَصَری؛ فاطمه (س) مایه سُرور و خوشحالی من می باشد، همچنین دو فرزندش میوه دلم و همسرش نور چشمم می باشد. مقتل الحسین… بیشتر »

حدیث

فاطمه(س)قلب پیامبر(ص) حسن بن سلیمان در کتاب محتضر از تفسیر ثعلبی از مجاهد از پیامبر(ص) روایت کرده که روزی آن حضرت از خانه خود بیرون آمد و در حالی که دست فاطمه (س) را گرفته بود، چنین فرمود: «هر که این را می شناسد که شناخته است و هر که وی را نمی شناسد… بیشتر »

حدیث

فاطمه (س) نور چشم پیامبر(ص) ابن فتال نیشابوری ضمن حدیثی از پیامبر(ص) آورده است که به حضرت علی (ع) فرمود: یا علیّ! إنَّ فاطمةَ بضعةٌ مِنّی و هی نورُ عینی وَ ثَمَرةُ فؤادی؛ علی جان! فاطمه (س) پاره ی تن من و نور چشم و میوه ی دلم می باشد. - روضة الواعظین،ص… بیشتر »