موضوع: "حدیث روز"

راه های مبارزه با بدحجابی

خداوند بزرگ برای هر درد ظاهری و باطنی،درمانی مشخص نموده است.و دردهای باطنی و روحی به مراتب برای جامعه مهلک تر از دردهای ظاهری است و تا به امروز آنچه جوامع مختلف را نابود کرده دردهای روحی مانندتنبلی،ترس،شهترانی،بی اعتنایی به دستورهای خدای بزرگ و انبیا و ائمه معصومین علیهم السلام ورهبران متعهد دین بوده است.بدحجابی وبی توجهی مردان نسبت به ناموسشان نیز شاخه ای از همین دردهاست.اینک به صورت فهرست راه اصلاح این دردبیان می شود:

1-امربه معروف ونهی از منکر در جامعه به صورت عمومی در آید.و زمانی عمومی می شود که همه مردماین دو فرضیه را مثل نماز واجب بدانندوگناه راتحمل نکنندو در انجام این وظیفه منتظر کسی نباشند ودر هنگام تذکر به افراد خطاکار از احدی ترس نداشته باشند.مسئولین حکومت نیز از عامرین به معروف و نهی کنندگان از منکر دفاع کنند و آنها را مورد تشویق قرار بدهند.

2-در رسانه های عمومی وجراید مخصوصا صداوسیما نسبت به حجاب وچادر تبلیغ شود وفواید پوشش و آثار بدحجابی با شیوه های هنری به صورت مستدل ومنطقی تبیین شودو در تمام برنامه های صداوسیما سعی شوداز چادر استفاده شود و از زنان محجبه تجلیل به عمل آید لذا رهبر معظم انقلاب فرموده : هرحرکتی که برای دفاع از زنان انجام می گیرد باید رکن اصلی آن رعایت عفاف زن باشد.نباید عفت زن که مهمترین عنصر برای شخصیت زن است مورد بی اعتنایی قرارگیرد.

3-بانوانی که دارای حجاب برتر هستند از سوی مسئولین در کلیه مراکز دولتی مورد تشویق قرار گیرندو به آنان با دیده احترام بنگرند ومزایای این گونه بانوان بیشتر از بقیه باشدو در صورت رعایت نکردن حجاب،مسئول اداره توبیخ شود.

4-درمدارس و دانشگاهها ضمن تشویق دختران باحجاب نمره ای تحت عنوان حجاب برتر (چادر)در بین نمرات درج گردد ودر بین کتب درسی در جای مناسب،فلسفه حجاب و آثار آن و ضررهای برهنگی به صورت استدلالی آورده شود.

5-عمل به این مراحل استمرار داشته باشد نه اینکه به صورت مقطعی عمل گردد.

6-برخی از مجلات و جراید به خاطر فروش بیشتر و درآمدبهتر و یا بخاطر عنادی که با اسلام عزیز دارنداقدام به چاپ تصاویر رنگی زنان به صورت غربی و تحریک آمیز می نمایند که این کار سبب نشر بدحجابی و بی بندوباری و به فساد کشیدن جوانان و خدمت به بیگانگان خواهد شد.لذا برای جلوگیری از این پدیده شوم لازم است از چاپ تصاویر زنان  به این شکل جلوگیری به عمل آیدو این موضوع در بعضی کشورهای غربی هم میباشد.

7-بعاز طی این مراحل باید دانست افرادی هستند که دارای عقل سلیم و اهل منطق و دلیل نم یباشند و جز به ظاهرسازی و خودنمایی و شهوت و فساد فکرنمی کنند. با این افراد اندک باید با شدت برخورد شود. اگر همه مردم با اقامه دلیل وبرهان  وسخن نرم هدایت می شدند رسول خدا(ص) همه را اصلاح می نمود و دیگر حدود و قصاص و دیه و تعزیرات را وضع نمی کرد.

استغاثه به عطر گل صلوات ( ختم صلوات)

بمناسبت ولادت  حضرت زهرا  ء   صدیقه کبری  (س)  دخت نبی مکرم اسلام  (ص) ومعمار کبیر انقلاب اسلامی  حضرت امام خمینی (ره) به منظور نابودی - ذلت و خواری - دشمنان قسم خورده اسلام ومسلمین و مجد و عزت ایران اسلامی  ، ختم صلوات  برگزار می گردد  لذا علاقمندان می توانند از تاریخ 1   الی  12  اردیبهشت 92 در کنار طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره)  خواهران کرمانشاه حتی با ذکر یک صلوات در این  ختم  میلیونی سهیم شوند .