موضوع: "حماسه فاطمی"

بزرگترین ظلم ها در حق فاطمه ی حضرت زهرا (علیها السلام)

بزرگتر ن ظلم ها د رحق زهرای مرضیه(علیها السلام) آن است که اوج مقام عرشی اش را با کوتاه اندیشه های فرشی مان چنان فرو کشانیم که گمان شود چون میراث او را ظالمانه غصب کردند و حقش را جسورانه لگد مال نمودند، تاب تحمل از کف داد وبرآشفت. در جمع مسلمانان بر غاصبان فدک خروشید. و آن گاه که لبیکی نشنید، به خانه پناه برد و در سوز هجران پدر و غم از دست رفتن فدک، آن قدر غصه خورد و گریست تا از دنیا گریخت.

ادامه دارد…..

فاطمه،بانی عظیم ترین خدمت

فاطمه در قیام پر حماسه ی فرهنگی اش، لحظه ای از افشاگری و روشن گری های هدایت بخش خویش دست بر نداشت تا به همه ی مسلمانان طول تاریخ بفهماند که سکوت در مقابل مهاجمان فرهنگی پذیرفتنی نیست . غفلت در مقابل هدف گیران ولایت و رهبری عقلایی نیست، پرده پوشی در مقابل منافقان داخلی فضیلتی نیست، ساده انگاری در مقابل طرح پر شتاب براندازی، تحمل کردنی نیست و آن هنگام که اصل و اساس اسلام به ورطه ی خطر افتاده باشد، هیچ تقیه و بهانه ای برای احدی چه زن و چه مرد شرعی نیست. باید به پا خاست؛ باید فریاد برآورد، بایستی در برابر ضلالت قد علم کرد و همچون سیلی بنیان کن بر تیره خارهای نفاق خروشید.

ادامه در کتاب جامی از زلال کوثر 

فاطمه، فاتح ستیغ فصاحت

ضرورت دفاع از حریم امامت و رسوا سازی پیشوایان ضلالت، باعث شد تا خداوندگار حیا و پوشیدگی به میدان سخنوری گام گذارد و با ایراد خطبه هایی حماسی و شور آفرین، زیباترین قطعات ادب را رقم زند.

فاطمه که میراث دار فصاحت فصیح ترین مردم عرب بود، در شرایطی بحرانی و بدون هیچ آمادگی قبلی چنان خطبه هایی ایراد فرمود که به جاودانه ترین قطعات ادبی در تاریخ ادبیات عرب تبدیل گردید . او میراث دار رسول بود و برای حفاظت از رسال با ایراد خطبه هایی بی مثال بانی بنای بلاغت گشت و طلایه دار کاروان خطابت. باری اگر یگانه کفو و همانندش علی (ع) را استثنا کنیم، می توان او را یکه تاز میدان فصاحت و بلاغت در آن دوران نامید. بزرگ بانویی که در گستره ی فصاحت و بلاغت نیز یگانه سرور بانوان جهان از ازل تا ابد گشت.

برگرفته از کتاب جامی از زلال کوثر

فاطمه علیها السلام فدایی ولایت

فاطمه علیها السلام شیداترین پروانه شمع امامت بود؛ پروانه ی عاشقی که با سوختن و فدا سازی خویش به همگان آموخت که امم بر حق چونان کعبه است؛ کعبه ای که مردم بایستی بر گردش طواف نمایند؛نه او بر گرد مردم : مثل الامام مثل الکعبه اذ توتی و لا تاتی .این فاطمه بود که عاشقانه ترین پاسداشت را از حریم امامت روا داشت این فاطمه بود که یگانه ترین اسوه دهی را در همرهی با ولایت ادا ساخت، همو که پهلویش شکست و در خون نشست اما لحظه ای از یاوری ولی امر خویش از پای ننشست همو که با فریاد های جگر سوز خویش زیباترین شعار ولایت مداری را در گوش جان پیروان خویش طنین انداز ساخت: یا اباالحسن روحی لروحک الفداء و نفسی لنفسک الوقاء ان کنت فی خیر کنت معک و ان کنت فی شر کنت معک؛ ای ولی امر من روحم به فدای روح تو و جانم سپر بلای تو هماره همراه تو خواهم بود؛ چه در خیر و نیکی به سر بری و چه در سختی و بلا گرفتار شوی. باری پیشتازترین، خالصترین و کاری ترین حمایت گر ولایت و امامت، فطمه علیها  السلام بود و هموست که بایستی مقتدا و اسوه ی ما در این برهه از زمان واقع شود.

ادامه در کتاب جامی از زلال کوثر (محمد تقی مصباح یزدی)