موضوع: "سیاسی"

مصونیت بخش کشور چیست؟

گزیده ای ازسخنان رهبر انقلاب در دیدار با معلمان:

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را یک موضوع حیاتی و بسیار با ارزش دانستند و خاطرنشان کردند: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، برآمده از اسلام است و این‌گونه نیست که «جمهوری» به «اسلام» الصاق شده باشد و اگر انتخابات نبود، امروز اثری از جمهوری اسلامی ایران باقی نمی‌ماند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حضور عظیم مردم در عرصه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات را مصونیت‌بخش کشور و حافظ منافع ملت و موجب ابهت نظام در چشم دشمنان دانستند.

ایشان با یادآوری نمونه‌ای تاریخی از اقدام یکی از دولت‌های اروپایی در متهم کردن رئیس‌جمهور ایران و احضار وی به دادگاه، در اوایل دهه‌ی هفتاد، افزودند: با آنکه رئیس‌جمهور وقت روابط نزدیکی با آن دولت داشت اما همان دولت اروپایی او را متهم و احضار کرد و تنها عاملی که باعث عقب‌نشینی آن دولت اروپایی شد، تودهنی بود که دریافت کرد، بنابراین دشمن، دشمن است و این دولت و آن دولت ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن در هر موقعیتی که بتواند، زهر خود را خواهد ریخت و ملاحظه‌ی لفاظی‌ها را هم نخواهد کرد، افزودند: تنها مانع در مقابل اظهار دشمنیِ دشمن، حضور مردم در صحنه است زیرا اُبّهت یک کشور ۸۰ میلیونی با نیروی انسانی قوی و باهوش و دارای میلیون‌ها جوان، در دل دشمن ترس ایجاد می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اگر می‌خواهیم اُبهت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی حفظ شود و مصونیت آن باقی بماند، باید همه در انتخابات شرکت کنند.

ایشان افزودند: اگر چنانچه در انتخابات کوتاهی شود و عواملی زمینه‌ساز یأس مردم شوند، قطعاً کشور لطمه خواهد خورد و هر فردی هم که در این لطمه سهیم باشد، در پیشگاه پروردگار مسئول خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سلایق و دیدگاه‌های مختلف سیاسی و گرایش‌های متفاوت در انتخاب کاندیداها، خاطرنشان کردند: در انتخابات هرکس به هر نامزدی که بپسندد رأی می‌دهد اما موضوع اصلی و مهم، حضور همه‌ی مردم در پای صندوق‌های رأی است تا نشان دهند که آماده‌ی دفاع از اسلام و نظام هستند و مصونیت کشور را حفظ خواهند کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان تأکید کردند: اگر به لطف خداوند، این همت و اراده در مردم، با همین شدت و ابهت ادامه پیدا کند، دشمن هرگز نخواهد توانست در مقابل ملت ایران، هیچ غلطی انجام دهد.

یکشنبه 96/2/17

اندیشه ی مردم سالاری دینی

گزیده ای از سخنان رهبر انقلاب در دیدار با معلمان

رهبر انقلاب اسلامی انتخابات را موضوعی حیاتی و برآمده از اندیشه‌ی مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی دانستند و تأکید کردند: حضور همه‌ی مردم، با سلایق مختلف سیاسی، در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، ضامن حفظ اقتدار، اُبّهت و مصونیت کشور است و با چنین حضوری، دشمن هرگز نخواهد توانست هیچ غلطی در مقابل ملت ایران انجام دهد.

یکشنبه 96/2/17