موضوع: "هفته درختکاری"

تبریک

میلاد باسعادت امام محمد باقر (ع)بر همه مبارکباد

اخلاقی

  • حکمت 20 :

روش برخورد با جوانمردان  و درود خدا بر او ، فرمود : از لغزش جوانمردان در گذيريد، زيرا جوانمردى نمى لغزد جز آن كه دست خدا او را بلند مرتبه مى سازد.

نگاه اصلی به جنگلها

من خواهش می­‌کنم مسئولینی که در بخشهای مختلف هستند، به این نکته توجه کنند که نگاه به مسئله‌ آب و هوا، نگاه به مسئله‌ی غبار، نگاه به مسئله‌ دود، نگاه به مسئله‌ی هوای سالم، نگاه به مسئله‌ی آب سالم، نگاه به محیط زیست سالم، نگاه به مسئله‌ی جنگلها، نگاه‌های اصلی است؛ اینها را در متن برنامه‌ها، در مجاری همه‌ برنامه‌های زندگی بگنجانند.

(بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ 17/12/1389)

 

حرف کافی نیست


خب اینکه مردم عادت کنند درخت بکارند این کار خیلی خوبی است امّا هم مردم و هم مسئولین عادت کنند که این فضای سبز را ـ بخصوص جنگلها را، بخصوص مراتع را ـ ان‌شاءالله حفظ کنند؛ اینها جزو وظایف ما است البتّه حرف میزنند آقایان و غیر آقایان، صحبت زیاد می‌کنند، منتها حرفِ تنها کافی نیست، عمل لازم است و به جای زیاد گفتن باید زیاد عمل کرد.

( بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ 18/12/1394)

برکت زندگی


روز درختکاری برای کشور یک روز با برکتی است؛ برای اینکه گیاه و درخت، مایه‌ی برکت زندگی بشر است؛ منتها ما باید قدر اینها را بدانیم؛ اینکه مثلاً بنده یک نهال اینجا غرس کنم و مثلاً چند هزار نهال غرس بشود، [امّا] از آن طرف به جنگلهای ما تهاجم بشود یا به باغهای قدیمی ما تهاجم بشود، این خلاف مصلحت است.

( بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ 18/12/1394)

رسیدن به ثواب

رسول اكرم (ص) فرمودند: ‌

هر كسي كه درختي بكارد و درخت ميوه دهد، خداوند به اندازه ميوه هاي آن درخت به او ثواب مي‌دهد.

(مستدرك الوسائل،‌ج13، ص 460)