آرشیو برای: "آذر 1397, 15"

حدیث

«مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»: کَثَرةُ المالِ تُفسِدُ القُلوبَ و تَنشیءُ الذُّنوبَ. مال زیاد، دل‌ها را فاسد می‌کند و برگناهان انسان می‌افزاید. (فهرست غرر، ص ٣٧٦) بیشتر »

حدیث

«امام جعفرصادق(علیه‌السلام)»: المالُ والبَنونَ حَرثُ الدّنیا و العَملُ الصّالِحُ حَرثُ الآخِرَةِ و قد یَجَمَعهُما اللهُ لِأَقوامٍ. مال و اولاد بذر و کشتزار دنیا است و عمل صالح کشتزار آخرت است و گاه می‌شود خداوند این دو را با هم جمع می‌کند و به مردمی… بیشتر »

حدیث

«مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»: لایَذهَبُ مِن مالِکَ ما وَعَظَکَ! مالی که از دست داده‌ای و برای تو یک درس و موعظه بوده (در حقیقت) آن را از دست نداد‌ه‌ای! (نهج‌البلاغه، کلمة ١٨٧) بیشتر »

حدیث

«پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»: اِتقَّوا الشُّحَّ فَإنَّ الشُّحَّ أَهلَکَ مَن کانَ قَبلَکُم. از بخل و حرص کاملاً بپرهیزید. همین بخل و حرص بود که امت‌های پیشین قبل از شما را به هلاکت رسانده است. (مواعظ عددیّه، ص ١٣) بیشتر »

حدیث

«مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»: السّخاءُ حَسَنٌ وَ هُوَ مِن الأغنیاءِ أحسَنُ. سخاوت یک خصلت نیکو و پسندیده است اما از اغنیا نیکوتر و پسندیده‌تر است. (مواعظ عددیه، ص ١٨١) بیشتر »

حدیث

«پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»: غَنِیٌّ سَخِیٌّ أجرُهُ کَأَجرِ الخَلیلِ ابراهیمَ علیه‌السلام. یک آدم غنی سخاوتمند، پاداش او همانند پاداش ابراهیم خلیل پیامبر علیه‌السلام است. (مواعظ عددیه، ص ١٧٦) بیشتر »