بهترین سیره برای بانوان

 

پیامبر (ص) روزی از جمع مسلمانان حاضر در مسجد سوال کردند که «ای شی ء خیر للنساء »چه روشی و سیره ای برای زندگانی بانوان بهتر است؟

هر کس به فراخور معرفت خویش جوابی می داد اما هیچ جوابی پیامبر را قانع نمی ساخت در این هنگام سلمان فارسی که در آن روزگار پیرمردی با وقار و پر ذکاوت و در میان آن جمع به لحاظ ایمان و معرفت بالاتر بود با خود اندیشید که پاسخ این سوال دقیق از سطح عمومی اندیشه مردان فراتر است از این روی در بحبوحه ی اظهار نظرهای گوناگون خود را به خانه ی زهرا علیها السلام که متصل به مسجد پیامبر بود رسانید و پاسخ سوال پیامبر را از یگانه دخترش جویا شد حضرت زهرا در پاسخ سوال پدر فرمودند «خیر للنساء ان لا یرین الرجال و لا یراهن الرجال» برای زنان بهتر است که مردان نامحرم را نبینند و مردان نامحرم نیز ایشان را نبینند.

سلمان به جمع حاضر در مسجد بازگشت و پاسخ را طرح نمد پیامبر دانستند که این پاسخ از خود سلمان نیست از این روی پرسیدند این جواب را از کی آموختی؟

سلمان عرضه داشت سوال شما را از دخترتان زهرا پرسیدم.

پیامبر در این هنگام فرمودند: «جعلت فداها ابوها….انّ فاطمه بضعه منّی »پدرش به فدایش باد … به راستی که فاطمه پاره ای از وجود من است.

ادامه در کتاب جامی از زلال کوثر

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.