معرفی کتب انقلاب اسلامی

 

انقلاب اسلامی ایران به عنوان جنبش اجتماعی- سیاسی معطوف به ارزش ها از معدود انقلاب های فراگیر در قرن بیستم محسوب می شود که در آن اصول اسلامی و اعتقادات مردم، مهم ترین عامل پیش برنده ی انقلاب بوده است. با مروری بر روند حرکت انقلابی مردم ایران به رهبری مرجعیت دینی و هدایتگری حضرت امام خمینی (ره) می توان به نوعی جمع بندی نهایی از خواسته ها و مطالبات تاریخی ملت دست یافت که در قالب اعلامیه ها، شعارها و دیوار نوشته ها بروز یافته است. شعارهای مردم انقلابی را در واقع می توان شالوده و نماد این جنبش دانست. از این رو، به منظور شناخت و تحلیل هرچه دقیق تر و جامع تر انقلاب اسلامی، گردآوری و تحلیل آن ها اقدامی ضروری می نماید. تکرار این شعارها و مفاهیمی که در دل آن ها بود، خود باعث افزایش شور انقلابی در توده ی مردم می شد و جریان نهضت را به پیش می برد و در  ادامه، این «شور انقلابی» به «شعور انقلابی» نبدیل می شد و این فرایندی بود که به خوبی ماهیت انقلاب اسلامی را مشخص می ساخت.

آشنایی نسل های آینده ی انقلاب با این شعارها یکی از بهترین راه های آشنایی ایشان با « فرهنگ انقلاب اسلامی» است، از این روی، مطالعه و بازخوانی این شعارها در این دوره و پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی، می توان افق آینده را برای نسل جوان تبیین نماید.

کتاب فرهنگ شعارهای انقلاب اسلامی: تدوین و انتشار  در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 540 صفحه

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.