اخلاقی

#گزیده_ای_از_سیره_اخلاقی_امام_رضا_علیه_السلام

گفتار وکردار ائمه معصومین (علیه السّلام) این معلمین جاوید ، راهنمایی وارشادات آن بزرگواران درزمینه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، تربیتی ، اخلاقی و… نه تنها رنگ کهنگی به خود نمی گیرد که هر روز ابعاد تازه ای از تأثیرات شگرف آن را شاهدهستیم. انسانها در تمامی جوامع نیاز به الگو دارند و چه الگویی بهتراز امامان معصوم. زندگی امام رضا(علیه السّلام) پر است ازنکاتی اخلاقی و آموزه های تربیتی و می تواند چراغ راهی باشد برای انسانهای سردرگم با هراندیشه ای و فکری .

#ادب

ابراهیم بن عباس می گوید: هیچ کس را افضل و برتر از امام رضا(علیه السّلام) ندیدم ویا نشنیدم و آن چیزهایی را که از حضرت رضا(علیه السّلام) مشاهده نمودم ، ازهیچ فردی دیگری شاهدنبودم . هر گز ندیدم آن حضرت با سخن خود به کسی جفا نکند و هرگز ندیدم که سخن کسی را قطع کند تا زمانی که آن شخص سخنش را به پایان برد و هرگز ندیدم که به یکی از خدمتکاران و زیر دستان خود بدگویی و دشنام روا دارد.(ناسخ التواریخ ج1ص153).

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.