شمایل و خصوصیات امام زمان (عج)

در روایات پیامبر اكرم (ص) و اهلبیت ()ع شمایل و اوصاف حضرت مهدی (عج)  چنین بیان شده است:  چهره اش جوان و گندمگون، پیشانی اش بلند و تابنده، ابروانش هلالی و كشیده، چشمانش سیاه و درشت، بینی اش كشیده و زیبا و دندان هایش برّاق و گشاده است. بر گونه راست آن امام، خالی مشكین و در میان شانه اش اثری چون اثر نبوّت دیده می شود و اندام مباركش متناسب و دلرباست. بعضی از ویژگی های آن وجود شریف كه در سخنان معصومین (ع) بیان گردیده، از این قرار است: اهل عبادت و شب زنده داری، زهد و ساده زیستی، صبر و بردباری، عدالت و نیكوكاری است. آن حضرت سرآمد همگان در علم و دانش و وجود نازنینش چشمه سار بركت و پاكی است. او اهل قیام و جهاد، رهبر جهانی، انقلابی بزرگ، منجی نهایی و مصلح موعود بشریت است. آن وجود نورانی از تبار رسول خدا (ص) و از اولاد فاطمه زهرا (ع) و نهمین فرزند از نسل سیدالشهداء (ع) است كه به هنگام ظهور بر كعبه تكیه زند و پرچم پیامبر را در دست گیرد و با قیام خود دین خدا را زنده و احكام خداوند را در سراسر گیتی جاری كند و جهان را پر از مهربانی و داد گرداند پس از آن كه پر از جور و بیداد شده باشد

زندگی امام مهدی (عج) شامل سه دوره پرفراز و نشیب است:

1 - دوره اختفا: زندگی پنهانی آن حضرت از آغاز ولادت تا زمان شهادت امام عسكری (ع) است.

2 - دوران غیبت: از هنگام شهادت امام یازدهم (ع) شروع گردیده تا هر زمان كه به اراده خداوند ظهور كند، ادامه خواهد یافت.

3 - عصر ظهور: پس از طی شدن دوران غیبت و به خواست پروردگار جهان، امام دوازدهم (ع) ظهور خواهد كرد و دنیا را سرشار از خوبیها و زیباییها خواهد نمود. هیچ كس زمان ظهور آن موعود منتظَر را نمیداند و از امام عصر (عج) روایت شده، آنها كه برای ظهور، زمانی را تعیین كنند، دروغگو هستند.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.